Jul, jag väntar på dig

Kan vi inte bara få denna "såkallade" sommaren överstökad nu, jag orkar inte detta mer.
Jag kommer ändå inte bli mer brun än vad jag redan är (dvs helt kritvit, tacka gud för brunutansol)
Jag kommer ändå inte kunna åka till stranden för att sola eller bada. (Ska jag vara helt ärlig, så har jag inte varit på stranden sedan Turkiet, och det var i Maj!)

Nej, just nu längtar jag efter julen!
Ge mig snö, ljusstakar, julkalendrar, julgranar, julmusik, julgranskulor, pepparkakor, pepparkakshus, pepparkaksgubbar, glögg, tomtar, lussebullar, luciatåg och kalle anka!
Och ge mig många och fina julklappar!

Kan vi inte få en riktigt sommar, så får man väl hoppas på att man får en riktigt jul med massa snö!
För det finns väl inget underbarare än att ligga en fredagskväll och kolla på massa julprogram och höra snöflingorna smattrandes mot fönstret och känna doften av glögg och samtidigt ha julstjärnan eller ljusstaken tänd! Ush vad jag längtar som ett litet barn, helt förväntansfull!



...Tyvärr kommer julafton aldrig bli detsamma utan Kristoffer.

Kommentarer
Postat av: Cecilia Julin

Svar: Heheh :D absolut! Jag tog med mig solen från Grekland iallafall ;)

2008-08-26 @ 08:08:17
URL: http://ceciliajulin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0