Det finns INGA genvägar till att bli smal!

Nu har jag fastnat framför TVn!
Skulle egentligen ut och promenera med Madde, men det regnar ju fortfarande. Och jag känner inte direkt för att bli blöt. Sitter hellre och kollar på hur desperata människor runt om i världen är av att bli smala.

Det finns ju hur mycket bantiningsmedel som helst.

Soppor, pulverdieter, krämer, piller etc.
Men jag tror inte på att sånt fungerar. Eller rättare sagt jag VET att det inte fungerar!

Att gå på pulver eller soppdiet, visst man går ner i vikt för du lever ju på vätska! Men sen när du börjat äta riktig mat igen går du upp i vikt. Och oftast går du upp mer än vad du vägde från början!

Och dom här "såkallade" mirakelkrämerna som man smörjer in på kroppen som man sedan blir smal av? Seriöst, hör man inte själv på hela konceptet så dumt det låter! Jag har kompisar som har prövat och ingen har blivit smalare. Men vem vet, det kanske finns människor det fungerar på? Men då hade jag velat ha det skriftligt bevisat!

Dagens samhälle är rent för lata helt enkelt. Istället för att erkänna det säger många att de inte har tid.
Jag tycker att rent för många människor har dåliga ursäkter för att inte träna.
Vill man gå ner i vikt, tränar man. Och då tar man sig tid till att träna. Då får man planera!
Nu drar jag självklart inte alla över en kant, men många är bara lata!

Sen förstår jag inte hur folk vågar stoppa in ett piller i munnen som dom har köpt över internet utan att veta vilken effekt och vilka biverkningar där finns.
Hur kan man ens tänka tanken liksom?

Såg på TV att en kvinna hade köpt ett bantningspiller över internet och sedan fått Hepatit och levern hade tagit så stor skada att hon hade kunnat dö. Är det värt det?

Nej, tänk efter före.
Det finns inga genvägar till att bli smal. Tyvärr.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan du VETA att pulverdiet inte fungerar? Jag gjorde en kur emellan mina två graviditeter och tappade 5 kilo. Sen fortsatte jag att gå ner 3 kilo till efter att jag gått över på mat.



Man inte heller säga att man är lat för att man kör pulverdiet för dte är ett enormt slit att göra det! Men du måste ju självklart motionera och lägga om kostvanorna när man börjar med mat igen.



Har själv provat en kur så du vet vad du pratar om?

2008-08-27 @ 21:34:17
URL: http://aboutlifee.blogg.se/
Postat av: Veronica

Nej fy inga piller! Tack för din kommentar... /veronica

2008-08-27 @ 23:42:27
URL: http://thundernia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0