Filosofi

Sitter på jobb. Har bara funderat hela dagen. Har inte blivit så mycket gjort faktiskt.
Det tog emot att gå upp idag, värsta blåsten ute och regn. Och så får man ett sms från Tom att han precis kommit från jobbet, helt dygnsur. Naw baby <3

Sitter och funderar över livet efter döden. Sorgligt men har faktiskt rätt mycket tankar om döden.
Inte på ett dåligt sätt eller ledsamt, mest sitter och filosoferar av nyfikenhet.

Jag kan inte själv ens föreställa mig att inte finnas, eller att inte vara någonting. Men är det verkligen så?

JAg tror inte man hamnar i himlen eller i helvetet, men å andra sidan tror jag inte att man inte är någonting, det är inte logiskt i min hjärna. Den behöver något annat att tro på.

Jag tror inte på att man blir till en ande som går och hemsöker hus och skräms, det känns så löjligt. Och ännu löjligare känns det att de finns så många tv-program på TV där folk påstår att de kan prata med andar och har talkshows där dom i direktsändning sitter och pratar med andarna och deras anhöriga. Finns det verkligen någon som tror på det?

Ibland hade jag bara önskat att det på något vis hade gått att bevisa att det inte finns andar och spöken. Hur hade det då gått för de människorna som påstår att de "talar med andarna"? Jo dom hade blivit utskrattade, folk hade sett ner på dom och föraktat dom. Folk som står och ljuger världen rakt upp i ansiktet för att tjäna pengar på något som inte finns. Det är iallafall vad jag tror. För varför skulle bara vissa människor kunna få kontakt med andar?
Hade andar funnits så tror jag att vi hade levt tillsammans med dom som vi lever tillsammans med djuren, träden, växterna.
Vad finns det för logik att där ska finnas andar om vi inte kan se eller kommunicera med dom? ...Ja vad vet jag egentligen?

Jag hade kunnat tänka mig att när man dör förflyttar sig själen till en annan människa, att människan bara är ett skal med en själ. Men då borde det ju logiskt sett finnas lika många människor på jorden hela tiden. Men det gör det ju inte. Vi blir ju bara fler och fler människor hela tiden. Hur går då det ihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0