Värsta humörsvängningar

Vad ska man säga
Gårdagen var både otroligt mysigt och riktigt olidlig.

Blev inte så mycket gjort på jobbet, blev mest en massa ringande och gossip med Susanne.
Ringde upp till socialförvaltningen och trodde jag skulle få mig en tid till en intervju, men istället var jag tvungen att skriva ett cv och lämna in i receptionen! Vem fan kollar på ens cv egentligen? Jag hatar allt som har med cv och göra, jag kan skriva så jävla mycket bra saker om mig själv, men dom som läser det vet inte hur jag är som person!  Dom får bara sin egen inblick om hur jag kan vara!
Och som personlig assistent behöver man inte ens en jävla utbildning, där handlar allt om hur man själv är som person! Det trodde jag iallafall..

Lunchade med Sara, träffade 3 av våra gamla lärare från Gymnasiet som undrade vad vi gjorde nu för tiden. Sara svarade då att hon jobbade som personlig assistens. Och så frågade Karin mig intresserat var jag hade hamnat. Jag sa jag hade hamnat på Fjärrvärme, och ni skulle sett deras miner! Så förvånade dom blev! Pia la in någon torr kommentar om att jag iallafall höll barnen varma (?!)
Efter det blev det en runda på banken och sen avslutning på Gilli Vanilli.
 
Senare efter en låååång arbetsdag gick jag och klippte och färgade håret. Hade fått ett pris från början på 500 kronor, sen sa hon eftersom jag skulle ha slingor i det skulle det gå på 700 kronor. När jag är framme och ska betala blev det en slutsumma på 800 kronor. Då hade hon tagit extra betalt för att platta och spraya håret? Blev skitsur och kände mig inte alls nöjd med håret. Sätter mig på bussen och skriver till Tom att jag var helt ledsen, och då svarade han "Varje gång du varit hos frissan är du ledsen!" Och det har han nog rätt i.

Sen när jag kommer hem till Tom, tycker han mitt hår är hur fint som helst! Och sen visade det sig att han hade köpt oxfilé med klyftpotatis och bearnaisesås och dukat upp med levande ljus. Det förgyllde hela min dag och jag kände mig genast på mycket bättre humör, och av någon konstig anledning tyckte jag att mitt hår kanske inte var så dumt alls som jag tyckte i början!

Gick upp klockan 5 i morse och var skit irriterad, Toms mamma stod och duschade på toaletten, och hon hör ju inget, så jag kunde varken gå på toa eller borsta tänderna. Och jag har väldigt dåligt morgon humör, så tog ut min ilska på Tom istället. Sen när jag satt och väntade på bussen fick jag ångest, som vanligt. Jag blir skit aggressiv för ingenting på morgonen och senare får jag alltid värsta ångesten!

I morgon är jag ledig från jobbet, ska på begravning då. Så det blir ingen Malmöfestival för min del. Däremot blir det nog en runda på lördag istället.

Saknar Madi. Ni får komma hem från Turkiet NU :)


Kommentarer
Postat av: Marie Amanda



Hei ville bare si at selv norske jenter leser din blogg og jeg liker den. Stå på & keep on shining.



Klem fra Marie Amanda

www.MarieAmanda.com



2008-08-21 @ 19:41:44
URL: http://www.MarieAmanda.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0