Julafton

Ja, då var julafton över och jag får säga att denna julen gått så otroligt snabbt. Helt makalöst!

Vaknade i morse av ett God Jul sms som Sara skickat ändå från Thailand :)
Därefter fick vi enligt tradition vars en julstrumpa med massor av choklad i. Så jag kan ju berätta att min frukost bestod av toblerone och en massa chokladtomtar. Men på julafton är det faktiskt okej att äta choklad till frukost tycker jag!

Vid tre tiden satt sig familjen och kollade på Kalle Anka. Det är nog första gången på länge jag faktiskt kollat på hela Kalle Anka. Vanligtvis brukar jag stå och sminka mig vid den tiden och brukar bara komma in och kolla på några snuttar åt gången.  Men i år sminkade jag mig innan så jag kunde se Kalle Anka!  (Fast enligt mig hade dom ju faktiskt  kunnat bytat ut Kalle Anka mot några andra avsnitt istället. Man kan ju alla repliker utantill. Och när man till och med kan sångerna utantill, då är det rätt illa.)

Därefter åkte vi hem till Farmor, och vi fyllde upp ett helt rum med bara julklappar!
Vi åt julmat och Ris a la Malta, sen annordnade Lena och Lasse en lek som gick ut på att man fick en lapp med svenska ord, och samma ord fast på danska, sen skulle man para ihop de rätta orden med varandra. Alla tyckte ju det var bra träning för mig att få öva lite på danska ord innan jag flyttar, men tyvärr blev inte mitt resultat så bra. Jag fick 11 rätt av 20 möjliga. Mamma vann och pappa kom 2a.

Sen blev det julklappsutdelning. Vi satte på en röd mössa på pappa och norpade fast en vit julgranskula, sen fick han agera "tomte" (Vi har inte haft någon jultomte på några år tillbaka, men tydligen tyckte någon att vi var tvungna att ha en till lilla Liam. Så vi fick improvisera så gott det gick)
Sen blev det lite kaffe och kakor och runt elva tiden åkte alla hem.
 
Nu ska man bara ha Nyårsafton avklarad också, sen är det nytt år. Och nytt år innebär nya möjligheter!

Älskar dig Tom <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0