Jag hatar skånetrafiken!

Och här är anledningen:

Jag hade planerat att ta bussen ifrån Trelleborg tio i sju i morse, för att sen byta till buss 300 i Vellinge för att sen åka till Svågertorp, sen ta tåget vidare till Köpenhamn.

I allt mitt planerande, hade jag planerat in att ta ett tåg tidigare för jag ville vara lite tidigare på skolan.

Tjugo i sju tar jag bussen till Vellinge, och tydligen hade det varit en olycka på E6an så bussen körde in en annan väg i Vellinge och släppte av mig mitt ute i ingenstans i mörkret. Och mitt där ute i all förvirring går jag och letar efter Vellinge ängars busshållsplats. Kommer dit och ser att allt är avstängt. FUCK tänker jag och går tillbaka till där jag blev avsläppt och hoppar istället på en annan buss som kör i snigelfart. Då hade jag missat första tåget som jag hade planerat att ta och ringer i panik till pappa på jobbet som kollar upp nästa avgång till Köpenhamn. "Ja den går om 20 minuter" Och tänkte att det var lugnt.

Som jag sa, så gick bussen i snigelfart och jag fick panik och busschauffören var snäll och släppte av mig precis utanför tågstationen, tror ni inte jag missar det jävla tåget med typ 1 minuts marginal!?

Så jag fick snällt sitta och vänta på ytterligare nästa tåg. DÖ? 

Så inne i Köpenhamn, sitter jag i panik och ser klockan bara ticka och är redan då 20 minuter försenad till min lektion. Min första lektion!! Och plötsligt hör man tågföraren säga att dom har tekniska fel på tåget så alla passagerare var tvugna att byta tåg.

Så istället för att vara inne i Köpenhamn klockan åtta som planerat, såg man mig fem i nio springandes igenom hela Nørreport! Nämnde jag att det var första dagen idag? Haha.

Men som tur var, hade jag inga besserwissers till lärare.
Träffade mina blivande klasskamrater, och får säga att det är väldigt blandade åldrar i klassen. Men det verkar hur bra som helst förutom att min danska suger fett!

Men, man lär sig väl.

Kommentarer
Postat av: Dilan Amin

trevlig kväll ;)

Vad tycker du om min blogg ?



/ Hugs!

www.mramin.blogg.se

2009-01-07 @ 20:46:27
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Inte för själva naglarna utan för att göra dom starkare bara. 550 kr e ju inte precis mkt

2009-01-07 @ 21:03:25
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0