Nyinflyttad

Såja, nu har jag kommit i ordning i min nya lya inne i Köpenhamn. Jag bor med en helsingborgare och vi bor i världens minsta rum, där det ungefär får plats typ 2 sängar och ett skrivbord. Vi har världens minsta toalett där man får stå mitt på golvet och duscha. Vilket är lite jobbigt, men det hade ju kunnat vara värre. Här bor bara en massa ungdommar och jag har redan träffat en del nya människor.

Var på min första skoldag idag. Och jag kan ju erkänna att jag antagligen är den enda tjejen som går i min klass. Dock nu denna veckan kommer vi gå med servitriserna och receptionisterna, men sen nästa vecka blir jag ensam tjej! Man känner sig lite småutsatt! Nu har jag ingen att tala kvinnoproblem med haha, men som tur är har jag Emma som jag delar rum med!

Första dagen och natten kändes konstig, och jag kan erkänna att jag började smålipa lite när Tom skulle krama mig hejdå. Det var riktigt jobbigt för nu är man ju tvungen att klara allt själv och bli självständig. Det känns superkonstigt och helt nytt. Staden är så stor att man anser att Malmö bara är en liten skithåla i jämförelse.

Men jag gillar det. Har fått lite nytt umgänge, och det är kul!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej gumman! Hoppas allt är bra där borta över sundet! :) puss

2009-01-13 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0